We deden onderzoek en interviewden bewoners van vijf verschillende Nul-op-de-meter (NOM)-projecten. De conclusie? In álle fases van het project – voorbereiding, uitvoering en nazorg – liggen kansen om bewoners beter te betrekken en hun tevredenheid te verhogen. De grootste winst ligt in het eerder betrekken van bewoners zodat ze weten waar ze naartoe werken én het langer begeleiden van bewoners ná de werkzaamheden. Dus:
We sloten het onderzoek af met een rondetafelgesprek tussen alle deelnemende woningcorporaties. Zo konden zij ervaringen, lessen en kennisdelen. Want, hoe beter we bewoners begeleiden, hoe groter het draagvlak én de tevredenheid over verduurzamingsprojecten.
Deze lessen heeft Twinstone omgezet in ervaring en trainingen m.b.t. multidisciplinair samenwerken op basis van RGS binnen verduurzaming en herontwikkeling.
© 2025 – Twinstone BTW nummer: NL8161.10.141.B01 KVK nummer: 27290741