Van inzicht naar impact: de kracht van de BewonersReis

Verduurzamen van woningen in bewoonde staat is een uitdaging. Bewoners ervaren overlast, de planning is vaak krap en de communicatie schiet soms tekort. Het resultaat: frustratie bij bewoners én bij de corporatie. Bij De Goede Woning zagen ze dit ook. “We investeren veel, maar bewoners blijven ontevreden.” Hun vraag aan ons: hoe betrekken we bewoners zó dat het proces soepeler verloopt en iedereen tevreden terugkijkt?

Hoe?

Samen met bewoners en medewerkers van De Goede Woning brachten we de BewonersReis in kaart: een visuele weergave van alle ervaringen tijdens het project – van start tot oplevering. We verzamelden verhalen, reacties en emoties van bewoners en koppelden die aan concrete contactmomenten in het project. Zo werd helder waar het goed ging, waar frustraties ontstonden en – vooral – waarom. Wat hadden bewoners nodig om zich gehoord en begrepen te voelen?

De inzichten vertaalden we samen naar praktische verbeteracties: kleine aanpassingen in communicatie, planning en begeleiding met grote impact op tevredenheid.

 

Het resultaat?

Een duidelijke stijging in bewonerstevredenheid én een organisatie die nu zelf de BewonersReis kan toepassen bij nieuwe projecten. Zo maakt De Goede Woning blijvende stappen van inzicht naar impact.

LinkedIn
Email
In opdracht van
De Goede Woning
Wil je meer weten?

Zin in een kop koffie op
onze groene daktuin?

© 2025 – Twinstone       BTW nummer: NL8161.10.141.B01       KVK nummer: 27290741