Elk project start voor ons met persoonlijk contact. Door huisbezoeken, bewonersgesprekken en bijeenkomsten halen we op wat bewoners ervaren, waar ze zich zorgen over maken en wat ze belangrijk vinden. Die input verwerken we tot een GevelRaster: een visueel overzicht van het woongebouw, waarin per woning de belangrijkste sociale signalen staan. Denk aan de behoefte aan extra begeleiding, kwetsbaarheden of specifieke aandachtspunten tijdens de werkzaamheden.
Daarnaast combineren we sociale informatie met ruimtelijke data – bijvoorbeeld over routes, groen, zichtlijnen & veiligheid, verlichting en ontmoetingsplekken. Zo ontstaat een rijk en gelaagd beeld van de woonomgeving. Dit helpt woningcorporaties bij het maken van betere keuzes, zowel voor de woningen als de buurt.
We maakten onder andere een GevelRaster van een flat in Zoetermeer. Nog vóór de aannemer in beeld was, haalden we via 1-op-1-gesprekken en een DenkTank op wat er bij bewoners speelt en wat ze belangrijk vinden in een verduurzamingsproject. Daarnaast koppelden we deze uitkomsten aan ruimtelijke data. Die inzichten vertaalden we naar een rapportage en overzichtelijke BiK’s (Bewoners in Kaart).
Dankzij deze aanpak kon het bouwbedrijf dat later werd geselecteerd naadloos aansluiten bij wat er speelt in het gebouw. Het contact met bewoners loopt daardoor soepel en er is vanaf het begin vertrouwen in elkaar.
© 2025 – Twinstone BTW nummer: NL8161.10.141.B01 KVK nummer: 27290741