We begonnen met persoonlijke huisbezoeken. Zo kregen we een goed beeld van wie er wonen, welke zorgen of wensen er spelen, en hoe bewoners tegenover toekomstige werkzaamheden staan. De inzichten verwerkten we in drie overzichtelijke BiK’s: Bewoners in Kaart
Om het contact verder te versterken, organiseerden we maandelijkse KoffieMiddagen: laagdrempelige ontmoetingen met goede koffie en zelfgebakken taart. Door deze momenten structureel te herhalen, groeide er iets moois: bewoners leerden elkaar kennen en voelden zich steeds meer verbonden met hun wijk. Na een jaar droegen we, zoals afgesproken, de organisatie van deze bijeenkomsten succesvol over aan Hef Wonen.
Daarnaast ontwikkelden we een herkenbare huisstijl voor het project en verzorgden we alle bewonerscommunicatie – met speciale aandacht voor anderstaligen en laaggeletterden. Zo bleef de informatie voor iedereen toegankelijk, dat voelt voor ons als een tweede natuur en bespaarde de corporatie veel tijd.
Hef Wonen beschikt nu over een concreet, overdraagbaar Plan van Aanpak én een actueel bewonersbeeld als stevige basis voor toekomstige verduurzaming. De KoffieMiddagen bleken een duurzame manier om verbinding in de wijk te versterken – en gaan inmiddels zelfstandig verder.
Met een persoonlijke én visuele aanpak weet HEF Wonen nu precies: wie er woont, wat er leeft en wat bewoners nodig hebben om mee te doen. Een sterke start, nog vóór de eerste bouwtekening op tafel ligt.
© 2025 – Twinstone BTW nummer: NL8161.10.141.B01 KVK nummer: 27290741