Uitdaging & Aanpak >

Uitdaging

DUBBELE OPGAVE, ... De energiebedrijven stonden in 2004 voor een dubbele opgave. Door de liberalisering hadden ze opeens geen aansluitadressen meer, maar klanten. Een wereld van verschil. En om het nog wat moeilijker te maken, hoe interesseer je die klanten in jouw 'energieproduct'. Voor klanten was energie immers een typisch low interest product ... Met Essent werd de stap gezet om naast vele andere ontwikkelingen ook een loyaltyprogramma op te zetten; Spaarwatt.

Aanpak

SPAARWATT, ... Voor Essent werd het programma Spaarwatt ontwikkeld en gerealiseerd. Aansluitend werd ook de operatie gedurende enkele jaren verzorgd. Met onder andere: een Spaarwatt Kaart, Spaarwatt Punten, Spaarwatt Magazine, Spaarwatt Shop, Spaarwatt Events, Spaarwatt Partners en de doorontwikkeling van een Spaarwatt database. Dat alles gericht op ruim 1.7 miljoen geselecteerde Essent klanten. 

Spaarwatt - Essent Producten:

  • Onderzoek
  • Conceptontwikkeling
  • Realisatie
  • Operatie
  • WaardePerformance
  • LoyaltyDatabase
  • Doorontwikkeling
  • Spaarkaart
  • LoyaltyShop
  • Ledenmagazine
  • Vouchers
  • Events
  • Prijsvragen