Uitdaging & Aanpak >

Uitdaging

BIKESHARE VERDIENT COMMERCIELE DOORONTWIKKELING, ... Wereldwijd is BikeShare in meer dan 500 steden actief, met als meest bekende voorbeeld Parijs. Daar staan inmiddels meer dan 21.000 BikeShare fietsen (Velib), die je haast overal kan pakken en inleveren. Het snelgroeiende fenomeen BikeShare verdient doorontwikkeling, met name op het gebied van commercialisering. In het Europese project VeloCitta is Twinstone gevraagd in te gaan op marketing segmentatie en business opportunities van BikeShare in 5 heel verschillende steden: London, Krakow, Padua (Italie), Burgos (Spanje), Szeged (Hongarije).

Aanpak

NIEUWE MARKTSEGMENTATIE, SOMEONE IS PAYING FOR ME, ... In Londen, Krakow, Padua, Burgos en Szeged heeft Twinstone met lokale teams bij 6 marktsegmenten enquêtes afgenomen. Aanvullend zijn in de 5 steden interviews gehouden met stakeholders en potentiele klanten én zijn online enquêtes uitgevoerd. Dit veldonderzoek zorgde voor inzicht & aanbevelingen op het gebied van: segmentatie, marketing en business case ontwikkeling. Bovendien heeft Twinstone een nieuwe Marketing Segmentatie geïntroduceerd ; het segment SPFM (Someone is Paying For Me). Juist met deze segmentatie kan de business performance worden verbeterd.

VeloCitta - BikeShare Europe Producten:

  • MarktSegementatie
  • Nieuw: SPFM-segmentatie
  • Marketing
  • Business Case ontwikkeling
  • Onderzoek